mobile
REKLAMA

Zabytkowy trójmasztowiec Le Marité zaprasza do zwiedzania

Zabytkowy trójmasztowiec Le Marité wraz z pływającą wystawą „Exotic Taste of Europe” zawinął do Gdyni! To trzecia już i ostatnia wizyta Le Marite w Polsce.
 

Gdynia.pl/ fot. Jacek Litwin
TAGI
Zabytkowy trójmasztowiec Le Marité zaprasza do zwiedzania

Na pokładzie statku znajduje się sponsorowana przez UE wystawa fotograficzna „Exotic Taste of Europe”. Statek i wystawa będą dostępne dla zwiedzających w terminie od 28 kwietnia do 2 maja 2019 r. w godzinach od 9.00 do 18.00. Wstęp jest bezpłatny. To naprawdę ostatnia okazja, by zwiedzić statek i obejrzeć wystawę. Zapraszamy!
 
Tematem wystawy „Exotic Taste of Europe” są fotografie ukazujące uprawy owoców i warzyw w tzw. RUP, czyli ultraperyferyjnych regionach Europy, takich jak Gwadelupa i Martynika (Francja), Madera (Portugalia) i Wyspy Kanaryjskie (Hiszpania). Uprawia się tam m.in. banany, winogrona, awokado i pomidory. Fotografie przedstawiają majestatyczne krajobrazy, a także portrety rolników pracujących na plantacjach oraz owoce ich pracy.

W dniu 29 kwietnia 2019 r. kapitan Mathieu Alluin i jego załoga będą gościć uczniów z francuskiej szkoły podstawowej mieszczącej się przy SP 13 w Gdyni. Dzieci będą miały okazję zwiedzić statek oraz uczestniczyć w specjalnej lekcji. Lekcja jest częścią projektu szkolnego mającego na celu budowanie świadomości i wiedzy na temat ultraperyferyjnych regionów Europy i ich produktów rolnych wśród dzieci w Europie kontynentalnej.
 
Ważną częścią lekcji jest wymiana rysunków pod hasłem „Narysuj mi RUP” dedykowana wspieraniu interakcji między dziećmi z Europy kontynentalnej a dziećmi z ultraperyferyjnych regionów Europy. Wymiana nastąpi podczas inauguracji wystawy w poniedziałek 29.04, w której uczestniczyć będą Alain Mompert, konsul honorowy Francji w Trójmieście, Karym Bagoee ze stowarzyszenia producentów bananów UGPBAN, jeden z organizatorów kampanii, Adam Meller, prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia SA oraz przedstawiciele Urzędu Miasta Gdynia i środowisk biznesowych Pomorza. 
 

Kampania i jej inicjatorzy

 
Wystawa „Exotic taste of Europe” na pokładzie statku „Le Marité” od maja 2017 roku odwiedza europejskie miasta portowe i będzie to robić do końca tego roku. W ciągu ostatnich dwóch lat 33 000 odwiedzających przybyło na pokład historycznego trójmasztowca, aby zwiedzić statek i zobaczyć wystawę. Kolejne przystanki na ten rok  to Rostock i Brema (Niemcy), Gandawa (Belgia), Figueira (Portugalia), Malaga (Hiszpania) i Marsylia (Francja).
 
Kampanię współfinansowaną ze środków Unii Europejskiej pod hasłem „Znak jakości z zamorskich krajów zrodzony pod szczęśliwymi gwiazdami” zainicjowały trzy organizacje reprezentujące europejskich producentów bananów: UGPBAN (Gwadelupa i Martynika - Francja), GESBA (Madera - Portugalia) i ASPROCAN (Wyspy Kanaryjskie - Hiszpania). Kampania zwraca także uwagę na inne produkty uprawiane w ultraperyferyjnych regionach Europy. Są wśród nich: melony, cukier trzcinowy, winogrona czy rodzynki.

Jej celem jest przybliżenie europejskim konsumentom zalet produktów rolnych z ultraperyferyjnych regionów Europy (RUP) oraz zwiększenie świadomości znaku RUP, który UE przyznaje produktom pochodzącym z tych obszarów. Są one uprawiane tradycyjnymi i zrównoważonymi metodami rolniczymi, z uwzględnieniem wszystkich unijnych standardów w zakresie odpowiedzialności społecznej i ochrony środowiska. Dzięki temu, produkty spełniają współczesne wymagania konsumentów dotyczące zdrowego żywienia, zrównoważonej konsumpcji oraz towarzyszącej im czystości sumienia. Produkty z oznaczeniem RUP wyróżnia smak oraz jakość, które są osiągane poprzez zrównoważony charakter upraw i ich monitorowanie na każdym etapie procesu produkcji.

UE stworzyła oznaczenie RUP w celu zwiększenia konkurencyjności ultraperyferyjnych regionów Unii Europejskiej, zwłaszcza w zestawieniu z produktami z „krajów trzecich”, niebędących członkami UE. To oznaczenie RUP zdobi także żagle „Le Marité”, historycznego trójmasztowca, który mieści na swym pokładzie wystawę objazdową.

Oznaczenie przedstawia graficznie skrajne regiony Europy: reprezentuje słońce (żółte kółko), morze (niebieska fala) i tradycję rolnictwa (zielona fala). Etykieta RUP istnieje w różnych wersjach - każde RUP ma swój własny kolor i wersję.

Prawa autorskie:
@2017 - UGPBAN-GESBA-ASPROCAN Agri multi 734408 - Koncepcja i realizacja: Hopscotch - RCS Paris 602 063 323

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda