mobile

Śródmieście. Tunel pomiędzy dworcem autobusowym i kolejowym już otwarty

Kilka tygodni wcześniej, niż początkowo zakładano, zakończyły się prace, które wymusiły na początku lutego br. zamknięcie fragmentu przejścia podziemnego pomiędzy gdańskim dworcami. Wymieniona została już płyta stropowa oraz części ścian. Przeprowadzone prace mają pozwolić na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

Gdańsk.pl/Kamila Grzenkowska/Fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl
TAGI
Śródmieście. Tunel pomiędzy dworcem autobusowym i kolejowym już otwarty

Ta wiadomość na pewno ucieszy pasażerów, zwłaszcza komunikacji autobusowej. Od niedzieli, 14 kwietnia, można już korzystać z przejścia podziemnego prowadzącego na perony stacji "Gdańsk Główny" zarówno od strony miasta (ul. Podwale Grodzkie), jak i od dworca autobusowego (ul. 3 Maja). Zakończyły się bowiem prace związane z wymianą ścian oraz sufitu. W najbliższych miesiącach kontynuowane będą roboty wykończeniowe w tunelach oraz przebudowa peronu dalekobieżnego.

Jak podkreślają przedstawiciele PKP PLK, nowe elementy konstrukcji zapewnią bezpieczne korzystanie z obiektu przez wiele lat. Na przebudowywany obecnie peron nr 1 będą prowadzić nowe schody. Przygotowano także miejsce pod montaż schodów ruchomych. Wybudowano także szyb windowy, w którym wkrótce pojawi się winda.

Przez ostatnie dwa miesiące niemożliwe było bezpośrednie przedostanie się z dworca kolejowego na autobusowy i odwrotnie. Trzeba było cofać się m.in. Do wysokości Huciska. By umożliwić całodzienne skomunikowanie dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, ZTM wprowadził w tym czasie zmiany w kursowaniu autobusów linii 189 - zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, jechały przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS.

Dzięki inwestycji realizowanej właśnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe, poprawić ma się estetyka oraz funkcjonalność tunelu oraz stacji kolejowej. Przejście oraz perony będą przystosowane do obsługi wszystkich pasażerów kolei. Ułatwieniem na peronach i w dojściu, zarówno dla osób z dużymi i ciężkimi walizkami, jak i tymi, którzy poruszają się na wózkach inwalidzkich, będą na pewno cztery windy oraz cztery pary schodów ruchomych. Zmodernizowane obiekty będą miały odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą.

"Rozkopany" obecnie peron nr 1, podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną tu nowe ławki, tablice informacyjne i zegary.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny.” Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł. Powinna zakończyć się w styczniu 2020 r.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda