mobile

Nowy lądowy terminal kontenerowy w Gdańsku oficjalnie otwarty

Balticon S.A. kończy budowę terminalu intermodalnego w Porcie Gdańsk na terenie parku przemysłowo-logistycznego InvestGDA. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia zdolności przepustowych oraz efektywności intermodalnego transportu ładunków. Wartość inwestycji to prawie 30 mln zł

Informacja prasowa
Nowy lądowy terminal kontenerowy w Gdańsku oficjalnie otwarty

Trwają ostatnie szlify projektu budowy terminalu intermodalnego w Porcie Gdańsk, którego realizacja rozpoczęła się 1 stycznia 2019 roku, ale inwestycja przy ulicy Ku Ujściu 51 już została oficjalnie otwarta.

W ramach projektu powstała infrastruktura do przeładunku pełnych i pustych kontenerów, zakupione zostały także nowoczesne urządzenia przeładunkowe.

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia zdolności przepustowych oraz efektywności intermodalnego transportu ładunków. 

Pierwszy taki terminal

Terminal Intermodalny mieści się na terenie najszybciej rozwijającego się portu Europy, i znajduje się niedaleko terminala morskiego Baltic Hub. Jest pierwszym terminalem Balticonu.

Powstał dzięki ogromnej pomocy i dofinansowaniu Unii Europejskiej, oraz współpracy z InvestGDA. 

- Cieszymy się, że na terenie należącym do InvestGDA spółka Balticon tworzy nową jakość w obszarze rozwoju logistyki. Powstawanie kolejnych, nowoczesnych depotów kontenerowych znacząco wpływa na rozwój funkcjonowania transportu intermodalnego na Pomorzu - podkreśla Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGDA. - Ma to niebagatelne znaczenie dla miasta portowego, jakim jest Gdańsk i zwiększa efektywność łańcucha dostaw. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja i jej dalsze etapy pozytywnie wpłyną na rozwój portu, a cała przestrzeń nabierze nowego znaczenia funkcjonalnego i gospodarczego.

Co oferuje terminal intermodalny w Porcie Gdańsk?

Jak mówi Tomasz Szmid, Prezes Zarządu BALTICON S.A., uruchomienie terminalu modalnego w Porcie Gdańsk umożliwi przeładunek pełnych kontenerów i utworzenie składu celnego. - Jego położenie jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia - podkreśla.

Plac składowo-przeładunkowy o powierzchni 6 ha jest już przystosowany do obsługi 75 tys. TEU rocznie oraz składowania 7 tys. 700 TEU. Docelowo zmieścić się ma na placu ponad 10 tys. TEU.

Klienci będą mogli korzystać z połączeń intermodalnych, a także z usług dodatkowych, takich jak składowanie kontenerów oraz ich serwisowanie. Wkrótce oddana zostanie bocznica kolejowa, w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również skład celny.

Szybsza i tańsza wymiana handlowa

Koncepcja powstała, jako odpowiedź na dynamiczny rozwój inwestycji infrastrukturalnych i rosnących przeładunków w Porcie Gdańsk.

Po ukończeniu ostatniego etapu projektu, w tym ukończeniu toru dojazdowego, terminal będzie pełnił rolę w obsłudze przeładunków między transportem drogowym a kolejowym, umożliwiając szybką i efektywną wymianę ładunków.

- Cieszy nas, że firmy działające na terenie Portu Gdańsk lub na jego zapleczu, tak prężnie się rozwijają. Rozwój transportu intermodalnego jest niezwykle istotny dla usprawnienia całego procesu logistycznego - komentuje Łukasz Malinowski, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Dziś transport towarów wielu produktów odbywa się w dużej mierze w kontenerach, dzięki temu wymiana handlowa jest szybsza i tańsza, port to bowiem naczynia połączone. Z jednej strony firmy realizujące przeładunki w relacji morskiej, z drugiej świadczące szereg usług dodatkowych, będących swego rodzaju dopełnieniem oferty. Silna baza tych firm, czyni propozycję Portu Gdańsk bardziej kompleksową.

Inwestycja warta blisko 30 milionów

Realizacja projektu pn. „Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego” wpisuje się w cele strategiczne Unii Europejskiej zawarte w „białej księdze”, dotyczące rozwoju sieci komunikacyjnej TEN-T oraz realizacji polityki zrównoważonego rozwoju. 

Wartość inwestycji wyniosła prawie 30 mln PLN. 50 % wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Czym jest BALTICON S.A.?

BALTICON S.A. działa w logistyce kontenerowej od 1990 roku. Posiada depoty kontenerowe na zapleczach wszystkich polskich portów morskich oraz w Warszawie. Zajmuje się transportem drogowym krajowym i międzynarodowym oraz sprzedażą, wynajmem i modyfikacjami kontenerów.

fot.mat.org./gdansk.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda