mobile

Nagroda w międzynarodowym konkursie dla Muzeum Gdańska

Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska, którą opracowało portugalskie studio Design Office, zwyciężyła w kategorii instytucji sektora publicznego w szóstej edycji międzynarodowego konkursu International Visual Identity Awards. Zwycięzcą całego konkursu został projekt identyfikacji wizualnej przygotowany przez Caselli Strategic Design dla szwajcarskiego miasta Lugano.

informacja prasowa
TAGI
Nagroda w międzynarodowym konkursie dla Muzeum Gdańska

International Visual Identity Awards to coroczny konkurs organizowany przez niezależne, międzynarodowe grono projektantów graficznych. Z każdej z 21 kategorii konkursowych, grupujących projekty z wyspecjalizowanych sektorów, np. miejsc turystycznych, sportu, technologii, czy restauracji, fundacji charytatywnych i w końcu nawet projektów przygotowanych przez studentów, wyłaniany jest jeden zwycięzca. Nagrodzony projekt następnie rywalizuje o najwyższą nagrodę. W edycji z 2018 r. nadesłano projekty z 20 krajów.

- Cieszy nas, że projekt przygotowany przez Design Office z Portugalii został uznanie poza Polską. Jury doceniło zwłaszcza możliwość modyfikacji i multiplikacji poszczególnych elementów naszego logo widoczną na gadżetach, czy materiałach poligraficznych związanych z projektem edukacyjnym zrealizowanym przez Muzeum Gdańska w 2018 r. na półwyspie Westerplatte. Elementy naszego logo pozwalają tworzyć nowe warstwy znaczeniowe wzmacniające markę liczącego dziesięć oddziałów Muzeum Gdańska. Sam logotyp jest silnie związany z Gdańskiem oraz jego herbem, czyli koroną i krzyżami. Ceglano morski kolor poszczególnych elementów nawiązuje do herbu miasta oraz jego waloru architektonicznego, czyli ceglanego gotyku i środowiska naturalnego uosabianego przez Morze Bałtyckie. Taka warstwa znaczeniowa to także istotny element przekazu komunikujący otoczeniu podstawowe informacje o danej instytucji – wyjaśnia Waldemar Ossowski, dyrektor Muzeum Gdańska.

Drugie miejsce w kategorii sektora publicznego przypadło Muzeum Narodowemu w Gdańsku oraz gdańskiemu TOFU Studio za projekt identyfikacji wizualnej Sądu Ostatecznego.

Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska została wprowadzona do użytku w lipcu 2016 r. W styczniu 2018 r. dokonano korekty w związku ze zmianą nazwy z Muzeum Historycznego Miasta Gdańska na Muzeum Gdańska.

 

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda