mobile

KONKURS! Wygraj wejściówkę na ściankę wspinaczkową!

Mamy dla Was 3 pojedyncze wejściówki na ściankę wspinaczkową BlockFit!

Redakcja
TAGI BlokFit
KONKURS! Wygraj wejściówkę na ściankę wspinaczkową!

Aby otrzymać wejściówkę, należy:
-Polubić nasz fanpage na Facebooku 
-Udostępnić post konkursowy na swoim facebooku
-Pod artykułem konkursowym na portalu dodać komentarz ,,konkurs'' (podpisany imieniem i nazwiskiem)

Redakcja zastrzega sobie prawo do subiektywnego wyboru osób obdarowanych. Zwycięzcą jest Pan Kami Tempski, gratulujemy!

Z wejściówki może skorzystać jedna osoba w środę albo niedzielę o godz. 18:00.


Czym jest bouldering?

To rodzaj wspinaczki na niskiej wysokości, do której niepotrzebna jest asekuracja liną. Przed skutkami ewentualnych upadków chroni nas profesjonalny, gruby materac.

Dla kogo jest bouldering?

Aby rozpocząć trening na boulderowni, nie trzeba być niezniszczalnym sportowcem. Wystarczy zapał, cierpliwość i czas na odrobinę zabawy. Wiadomo, że na początku nie będzie łatwo ale przy odrobinie zaangażowania efekty będą widoczne bardzo szybko.

1. Małe koszty

Aby zacząć trenować bouldering, nie potrzebujesz ani drogo sprzętu czy jakiejś tajemnej wiedzy. Jedyne co powinieneś zabrać na boulderownię, to zmienne obuwie sportowe i dużo mocy potrzebnej do pokonania jak największej ilości dróg!

2. Samodzielny trening

Wadą „normalnej” ścianki wspinaczkowej jest to, że zawsze trzeba chodzić tam we dwoje. Czasem bardzo trudno jest skoordynować grafik z drugą osobą, z którą będzie się na zmianę asekurować. Na boulderowni możesz trenować w każdej wolnej chwili!

3. Rozwój równomierny wszystkich partii mięśni i koordynacji ruchowej,

Uprawiając bouldering rozwijasz całe swoje ciało: rece, klatkę piersiową, kręgosłup, nogi. Na treningu liczy się umiejętność panowania nad własnym ciałem i odpowiedniego nim balansowania.

4. Urozmaicony sposób treningu

Bouldering nie jest monotonnym powtarzaniem serii danego ćwiczenia, w którym jedynym urozmaiceniem jest dodanie obciążenia lub zmienienie maszyny. Na boulderowni każda droga jest wyjątkowa i możliwych jest kilka sposobów jej przejścia. Bardzo trudno popaść tu w monotonię!

5. Trening psychiki i równowagi

Poprawa Twojej kondycji fizycznej to nie jedyna korzyść z uprawiania boulderingu. Jest to także świetny sposób na przełamanie swoich mentalnych barier związanych np. z lękiem przed wysokością, upadkiem czy brakiem odpowiedniej motywacji do działania.

6. Spalacz kalorii

Dzięki temu, że buldering angażuje całe ciało jest świetnym narzędziem do zrzucenia zbędnych kilogramów, godzina boulderingu to zrzucenie około 650 kalorii!

7. Dobry trening uzupełniający dla innych sportów

Na boulderowni bardzo często pojawiają się sportowcy biegów ekstremalnych, jazdy na rowerze górskim, żeglarstwa czy sportów walki. Dla nich jest to trening uzupełniający, który gwarantuje zostanie w świetnej formie.

8. Rozładowanie codziennego stresu

Będąc na boulderowni często koncentrujesz się do tego stopnia, że przez chwilę istniejesz tylko ty i droga którą chcesz pokonać. Cała reszta nabiera drugorzędnego znaczenia, a Ty możesz cieszyć się chwilą!

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko