mobile
REKLAMA

Klub Żak. Pierwsze w tym roku taneczne spektakle - premiera „The Space” i „102 i pół” - w czwartek

W ramach 13. Gdańskiego Festiwalu Tańca w czwartek, 25 lutego 2021 r., zobaczymy premierowy spektakl „The Space” tancerzy Opery Bałtyckiej w choreografii Roberto Tallarigo oraz nagradzany duet „102 i pół” artystek z zespołu Hertz Haus. 

inf. prasowa
Klub Żak. Pierwsze w tym roku taneczne spektakle - premiera „The Space” i „102 i pół” - w czwartek

THE SPACE / premiera, godz. 19

„The Space” to kolejny niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej. Tym razem choreografem i pomysłodawcą projektu jest Roberto Tallarigo, którego mogliśmy w zeszłym roku oglądać w Klubie Żak w „KaruzeJi”. W tanecznym spektaklu „The Space” artyści zmierzą się z tematem przestrzeni, rozumianej “po kantowsku” jako możliwość bycia razem, miejsce konfigurowania się relacji między jednostkami. W którym momencie naruszenie przestrzeni wywołuje reakcje? Czy czujemy się odpowiedzialni, za przestrzeń, w której żyjemy?

Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, chociażby roli Tezeusza w „Śnie Nocy Letniej” w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheatre w Kassel, eVolution Dance Theatre i Balletto di Calabria.

Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018 dołączyła do baletu Opery Bałtyckiej grając między innymi Gisellem Julię i Tytanię. 

Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku pięciu lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w Balecie Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, grała między innymi rolę Puka w „Śnie Nocy Letniej”).

Gento Yoshimoto naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w baletach takich jak: Dziadek do orzechów, Kopciuszek (P. Chalmer), La Sylphide (Bornonville), Serenada (G. Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w Stworzeniu Świata (U.Scholz), w Jeziorze łabędzim oraz w Romeo i Julii. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdańsk w dziedzinie kultury

Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtyckiego Teatr Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w zespole tańca nowoczesnego „Caro Dance" w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach Izadory Weiss, Wojciecha Misiuro, Emila Wesołowskiego, Eugenio Scigliano, Jiříego Kyliána, Patricka Delcroix, Giorgio Madia i Francois Mauduit. W 2010 rozpoczął twórczość choreograficzną spektaklem „Ad Infinitum”. 

Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for The Performing Arts. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan. 

„The Space”: koncept, choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Roberto Tallarigo, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid / 30 minut / premiera


 

Nagradzany spektakl 102 i pół  to duet Magdaleny Kowali i Joanny Woźnej. Tancerki opowiadają o życiu dwojga ludzi - są tu ich wspomnienia, marzenia, emocje

Nagradzany spektakl "102 i pół" to duet Magdaleny Kowali i Joanny Woźnej. Tancerki opowiadają o życiu dwojga ludzi - są tu ich wspomnienia, marzenia, emocje
fot. Gabor Dusa

 

 

Spektakl “102 i pół”, godz. 20

Spektakl „102 i pół” zdobył uznanie widzów prestiżowego międzynarodowego konkursu SzoloDuo w Budapeszcie, zajmując pierwsze miejsce oraz otrzymując nagrodę publiczności. Duet Magdaleny Kowali i Joanny Woźnej opowiada o wspólnym życiu dwojga ludzi, oglądanym przez pryzmat wspomnień, próby uchwycenia chwil, marzeń i emocji. Spektakl miał premierę podczas festiwalu Strefa Ruchu w Toruniu. 

Artystki należą do zespołu tańca Hertz Haus. Jest to zespół młodych tancerek - Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna - które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Pretekstem do spotkania były osobiste zmagania twórczych tancerek o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki tworzą kolektywnie spektakle we własnej estetyce, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych.

Magdalena Kowala rozpoczęła swoją drogę taneczną w Poznaniu, występowała na deskach Centrum Kultury Zamek w projektach, łączących hip hop z tańcem współczesnym. Po przeprowadzce do Gdańska brała udział w spektaklach, realizowanych przez Sopocki Teatr Tańca oraz Teatr Znak. Interesuje się sceną taneczną Izraela, brała udział w warsztatach techniki ruchu Gaga w Tel Awiwie oraz w Londynie.

Joanna Woźna, zawodowa programistka, której pasją jest taniec współczesny. Przed współpracą w Hertz Haus brała udział w spektaklach operowych „Jaś i Małgosia” i „Amahl i nocni goście” w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, w „WAR-iacjach” w teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie, „The Selfies” na festiwalu Altofest w Neapolu. Szczególnie lubi w tańcu współczesnym floorwork, animal flow, kontakt improwizację i pracę z ciężarem. 

“102 i pół”: choreografia, wykonanie: Magdalena Kowala, Joanna Woźna / muzyka: Hania Rani „Now, Run” / premiera 29.06.2019, Toruń / czas: 13 min 

 

Zasady sanitarne, które obowiązują w Klub Żak

Spektakle – liczba miejsc na widowni ograniczona do 50, udział w wydarzeniach w Sali Suwnicowej przy zachowaniu dystansu i w masce. W Klubie Żak obowiązują: dezynfekcja rąk po wejściu do Klubu, noszenie maseczek na terenie klubu, zachowywanie dystansu, wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w holu kina. Na sali należy zajmować tylko oznaczone miejsca.

 

BILETY NA SPEKTAKLE (bilet obejmuje 2 spektakle)

20 zł / 15 zł - Karta Do Kultury* / 10 zł – ulgowe* / 8 zł – Karta Tancerza*

Bilety bez zniżek można nabywać w sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl. 

Kasa Klubu Żak czynna jest codziennie w godz. 15 do 21 (w sb i nd od g.16.00; lub 60 minut przed pierwszym seansem).

Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117.

 

 

 

 

Źródło: UM Gdańsk

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda