mobile

II edycja Charytatywnych Regat Żeglarskich w Gdyni

W dniach 7-9 lipca w Zatoce Gdańskiej zmierzyło się 28 załóg reprezentujących największe przedsiębiorstwa w kraju.

Maciej Ostrowski
II edycja Charytatywnych Regat Żeglarskich w Gdyni

Obok pasjonatów żeglarstwa sportowego za sterami jachtów zasiedli zawodowi żeglarze na co dzień walczący o sportowe trofea na największych imprezach żeglarskich w Europie. Prócz walki o tytuł najlepszej drużyny zwycięzcom przyświecał cel charytatywny- zebranie funduszy dla Hospicjum  dla Dzieci „Bursztynowa Przystań” w Gdyni.

Impreza miała przede wszystkim charakter charytatywny. Każda z drużyn biorących udział w regatach żeglarskich przekazała darowiznę w wysokości 6 tys. zł na rzecz gdyńskiego hospicjum dla dzieci.

- Jako inwestor i deweloper staramy się wspierać lokalne społeczności tam gdzie realizujemy nasze projekty deweloperskie. W tym roku w zawodach wystartowało 28 załóg, co pozwoliło nam na przekazanie kwoty darowizny w wysokości 168 tys. zł- informuje Magdalena Kacprzak, z Biura Relacji Inwestorskich i PR Grupy PHN.

Jako pierwszy do mety dotarł zespół reprezentujący korporację budowlaną Doraco. To w założeniu impreza skupiająca amatorów sportów wodnych. Jednak z roku na rok przybywa profesjonalnych sportowców. W tym roku wśród załogantów poszczególnych firm znalazły się takie gwiazdy żeglarstwa, jak Zbigniew Gutkowski - pierwszy w historii Polak, który wystartował w regatach okołoziemskich VELUX 5 Oceans Race oraz Vendée Globe, Tomasz Cichocki, Adam Łużyński, Dominik Życki. Za sterami zwycięskiego żaglowca zasiadł Michał Korneszczuk. Coraz bardziej profesjonalny charakter samej imprezy sportowej przekłada się na jej rosnący zasięg medialny, a więc również zbieraną kwotę.

- Wydarzenie jest już obecnie interesującym połączeniem imprezy profesjonalno-amatorskiej. Na 4 osoby znajdujące się na pokładzie żaglowca jedna jest zawodowym sportowcem. W zmaganiach uczestniczą więc głównie amatorzy- mówi Magdalena Kacprzak, z Biura Relacji Inwestorskich i PR Grupy PHN.

Do popularyzacji wydarzenia i sukcesu imprezy przyczyniają się działania władz Gdyni, a także fakt, że regaty przypadają na szczytowy moment okresu urlopowego, gdy do Gdyni przybywa tysiące gości z całego kraju. Patronat medialny nad wydarzeniem objął drugi program TVP. W gronie patronów honorowych należy wymienić Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa miasta Gdynia, a także Związek Żeglarski. Sponsorami były takie firmy, jak Chopin Airport Development, spółka Marvipol, Grupa Lotos oraz PGING.

- W zeszłym roku startowało 14 załóg oraz ekipa gości i reprezentantów. W tym roku ta liczba uległa podwojeniu. Pozwoliło to nam na zwielokrotnienie kwoty darowizny przekazanej na rzecz hospicjum. Cieszy nas również fakt, że wszystkie załogi, które brały udział w zmaganiach sportowych przed rokiem zdecydowały się na udział w regatach także i w tym sezonie. Większość gości zadeklarowała również swoją obecność w przyszłym roku. Jesteśmy przekonani, że impreza wpisze się na stałe do kalendarza trójmiejskich wydarzeń sportowych- ocenia Magdalena Kacprzak.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda