mobile
REKLAMA

Gdański rynek: przyjaciel czy wróg restauratorów?

Tylko w sezonie letnim powstaje aż dwadzieścia nowych miejsc na  mapie  Gdańska, gdzie turyści oraz mieszkańcy będą mogli skorzystać z usług restauracyjnych,kawiarnianych czy noclegowych.

Martyna Kałuża
TAGI
Gdański rynek: przyjaciel czy wróg restauratorów?

Jak podaje Trójmiasto.pl wkrótce pojawią się kolejne obiekty na rynku gastronomicznym.

To nie tylko duże wyzwanie dla nowych właścicieli,ale także spora konkurencja dla innych.Choć wydawać by się mogło,ze w Gdańsku rynek jest spory i starczy miejsca dla każdego.Rynek gastronomiczny rośnie, ale restauratorzy mają problem. Z dużego potencjału korzystają przede wszystkim restauracje sieciowe. Mimo, że zakaz handlu w niedziele i związane z tym zamknięcie centrów handlowych niekorzystnie wpływa na ich wyniki, to i tak firmy nie mają powodu do obaw. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku restauracji prowadzonych przez prywatnych przedsiębiorców. Ci zadłużają się na potęgę i nie radzą sobie z rosnącymi kosztami pracy.

Jednym z większych błędów popełnianych przez młodych przedsiębiorców jest brak spójności. Koncepcja lokalu to  niezwykle ważny biznes plan. Dobra restauracja musi mieć własną filozofię miejsca. W tworzenie atmosfery lokalu, powinni być zaangażowani właściciele, pracownicy i klienci. Nie jest możliwym stworzenie miejsca, które będzie odpowiadało wszystkim. Ważne by, niezależnie od tego jaką kuchnię serwujemy, robić to z profesjonalizmem i pasją. Wielu osobom brakuje pomysłu i w sowjej ofercie mają swoisty miszmasz, który nie broni się smakiem. Restauratorzy powinni przyglądać się konkurencji, zapoznać z rynkiem, żeby dążyć do bycia indywidualistą w swoim fachu, czy w swojej koncepcji. Istotnym jest , aby znaleźć przede wszystkim te cechy, które odróżnią nas od innych lokali, które są podobnej koncepcji. Świetny pomysł to już połowa sukcesu,ważne, aby zaprezentować go w taki sposób, aby przyciągnął klientów.


Nowi przedsiębiorcy nie powinni ignorować widoczności w Internecie. Jeśli nie mamy doświadczenia w prowadzeniu strony internetowej czy profilu w mediach społecznościowych, powinniśmy zasięgnąć pomocy specjalistów. Nie ma lepszej i skuteczniejszej promocji niż świetna opinia rozprzestrzeniająca się z dnia na dzień wśród społeczności internetowej. Dodatkowym atutem jest całodobowa dostępność dla społeczeństwa, które coraz częściej nie rozstaje się z telefonem i wszystkie informacje. Ważną kwestią jest też inwestycja w reklamę, która ma za zadanie pokazać, że nowa firma zaczyna istnieć na mieście. Ulotki, banery, pokazują, że restauracji zależy na dotarciu do klienta,a i też stanowi łatwą formę tego dotarcia.

Nowi restauratorzy powinni zadbać o kwestię promocyjną na początku otwarcia lokalu. To przyciąga klientele, która zaczyna być ciekawa nie tylko promocji, ale i miejsca.

Pierwsze wrażenie często decyduje o tym, czy gość, który właśnie przekroczył próg  restauracji, stanie się jej stałym bywalcem. Klimat restauracji tworzy nie tylko wystrój, ale także obsługa. Im bardziej goście mają wrażenie, że są traktowani w szczególny sposób, tym lepiej i swobodniej będą czuć się w naszym lokalu.  Warto zatem zwrócić uwagę na dobór i odpowiednie traktowanie personelu to on w dużej mierze odpowiada za sukces naszego biznesu. Kelner, który nie zna podstawowych rodzajów serwowanych win, lub znika na długi czas na zapleczu, nie jest dobrą wizytówką lokalu.

W Gdańsku istnieje spory potencjał na tworzenie nowych miejsc, nie tylko ze względu na to, że coraz większa liczba osób jada, czy bawi się ,,na mieście”, ale dzięki rzeszy turystów z całej Polski i zagranicy, którzy niewątpliwie napędzają ten biznes.

Źródło fotografii: rodzinnykompas.pl

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie Kobieta Dziecko

więcej z działu Zdrowie Kobieta Dziecko