mobile

Finisz rozbiórki starego wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha

Kończą się prace związane z rozbiórką starego wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha.  Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie parkingu kubaturowego, który stanie w pobliżu Wiaduktu Biskupia Górka.

Redakcja
Finisz rozbiórki starego wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha

W najbliższym czasie zakończy się rozbiórka starego wiaduktu na Biskupiej Górce. Operacja była skomplikowana i czasochłonna, bowiem rozbiórka prowadzona była nad czynną linią kolejową i w bliskim sąsiedztwie drogi krajowej. Aby móc w takich warunkach bezpiecznie dokonać rozbiórki tak dużego obiektu, konieczne było przygotowanie specjalnego projektu.

- Cała płyta starego wiaduktu  ważyła około 3650 ton – informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. – Po przepołowieniu płyty, obie jej części zostały zsunięte na nasypy. Każda z płyt była zsuwana po wcześniej przygotowanych łożyskach ślizgowych umieszczonych na podporach – dodaje Bartosiewicz.

W początkowej fazie prace prowadzone były nocą, gdyż zsuwanie płyt odbywało się bezpośrednio nad torami kolejowymi i wymagało czasowego wyłączenia trakcji. Po zsunięciu płyt przystąpiono do usuwania podpór oraz części słupów starego wiaduktu. Obecnie prace koncentrują się na robotach związanych z rozkuwaniem i rozkruszaniem zsuniętej części starego wiaduktu w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Jednocześnie trwają prace nad częściami drugiej nitki nowego wiaduktu. Dotychczas wykonano palowania pod trzy podpory lewej nitki estakady do strony centrum Gdańska. Ponadto zabetonowano korpus przyczółka estakady.

Jednym z elementów budowy Wiaduktu Biskupia Górka jest parking kubaturowy. Obecnie trwają prace przy wykonywaniu płyty fundamentowej. Kontynuowane są roboty zbrojarskie i betonowanie pozostałego zakresu, tak aby rozpocząć montaż elementów prefabrykowanych. Proces produkcji prefabrykatów, stanowiących konstrukcję pozostałych kondygnacji parkingu, już się rozpoczął.

Oprócz budowy wiaduktu, zadanie obejmuje również budowę mostu nad Kanałem Raduni. Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Obecnie na ul. Augustyńskiego prowadzone są prace związane z budową kanalizacji deszczowej. Przejezdność na drugiej nitce wiaduktu będzie zapewniona w IV kwartale 2020r.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda