mobile

„doLEWamy do pełna” – Trefl Gdańsk rusza z akcją crowdfundingową!

Kwota: 150 tysięcy. Czas: do pierwszego meczu „gdańskich lwów” w nowym sezonie. Zrealizowanie tego celu ma pomóc Treflowi Gdańsk w zbilansowaniu budżetu w pierwszej fazie rozgrywek i wystartowaniu w PlusLidze. By spełnić założenia potrzebni są kibice, partnerzy, sponsorzy, a także cała społeczność, która przez ostatnie dwa tygodnie okazywała „gdańskim lwom” ogromne wsparcie. Teraz żółto-czarnym „doLEWamy do pełna” przez fans4club.com, by z pełnym bakiem ruszyli w nowy sezon!

Biuro Prasowe LOTOS Trefl Gdańsk
„doLEWamy do pełna” – Trefl Gdańsk rusza z akcją crowdfundingową!

Koniec sierpnia przyniósł Treflowi Gdańsk bardzo trudne wieści - wieloletni sponsor tytularny, dzięki któremu w stolicy Pomorza udało się zbudować jeden z lepszych ośrodków siatkarskich – Grupa LOTOS SA – negatywnie odpowiedział na chęć dalszej współpracy z żółto-czarnymi. Choć Zarząd klubu cały czas walczy nad wypracowaniem innej formy współpracy z dotychczasowym sponsorem – by ocalić chociażby program szkolenia młodzieży w Treflu Gdańsk – a także poszukuje alternatywnych źródeł finansowania, klub jest w bardzo trudnej sytuacji. Do startu rozgrywek pozostało kilkanaście dni, w drużynie panuje świetny team spirit, „gdańskie lwy” mają za sobą zwycięstwa w przedsezonowych sparingach, kibice wyglądają pierwszego meczu, ale nikt nie ma pewności, czy 4 października zobaczymy Trefla Gdańsk na parkiecie ERGO ARENY.

Klub zwraca się więc do kibiców, partnerów, sponsorów oraz całego środowiska, które przez ostatnie dwa tygodnie poprzez maile, listy i telefony dawało Zarządowi siłę do walki o każdą złotówkę, a drużynie moc do treningów w tak trudnej sytuacji, o wsparcie i dolanie paliwa, które pchnie podopiecznych Andrei Anastasiego w nowy sezon. – Kibice wielokrotnie nieśli nas do zwycięstw w meczach ligowych i pucharowych, byli siódmym zawodnikiem i tworzyli w ERGO ARENIE niesamowitą atmosferę, bijąc przy tym rekordy frekwencji. Przez ostatnie dwa tygodnie okazali nam natomiast takie wsparcie, jakiego nawet nie mogliśmy się spodziewać. Dziękuję fanom, wszystkim sponsorom, partnerom, a także innym klubom, managerom i całemu siatkarskiemu środowisku za okazywaną życzliwość i chęć pomocy. Wierzę, że razem pokażemy jak silną społeczność tworzymy i sprawimy, że „gdańskie lwy” jeszcze niejeden raz zademonstrują swój charakter na siatkarskich parkietach – mówi Dariusz Gadomski, Prezes Zarządu Trefla Gdańsk.

W sobotę o godz. 10 ruszyła akcja crowdfundingowa na stronie fans4club.com. Zrealizowanie postawionego w niej celu – zebrania 150 tysięcy do pierwszego meczu nowego sezonu – umożliwi zbilansowanie budżetu klubu w pierwszej części rozgrywek. To w połączeniu z deklaracjami od innych sponsorów, a także potencjałem na rynku na znalezienie finansowania w trakcie sezonu, ma pozwolić „gdańskim lwom” na start w PlusLidze. 

- Właśnie w takich trudnych momentach najlepiej widać przywiązanie Kibiców do Klubu oraz ich zaangażowanie. Niedawno podobną sytuację mieliśmy w przypadku Czarnych Słupsk, gdy ich sympatycy rzucili się do działania po utracie sponsora strategicznego i zebrali ponad 230 tysięcy złotych, co jest czwartym wynikiem w historii Fans4Club. „Gdańskie lwy” są ikoną siatkarskiej Polski i jestem przekonany, że ta akcja poprowadzi ich do sukcesu i osiągnięcia celu, jakim będzie bezpieczny start w PlusLidze. Przy okazji wszyscy zarówno w Trójmieście jak i całej Polsce przekonają się, jak fajne korelacje wokół drużyny i klubu zachodzą przy wspólnym realizowaniu tak istotnego celu w dziejach klubu – twierdzi Marek Bogacki, COO w Fans4Club.com.

Jak dołączyć?

Projekt „doLEWamy do pełna” prowadzony jest na stronie fans4club.com. Każdy, kto do niego dołączy, może wybrać „nagrodę” za swój udział w akcji i wsparcie „gdańskich lwów”. Przygotowane zostały m.in. specjalne okolicznościowe T-shirty i bluzy z geometrycznym lwem, który towarzyszy żółto-czarnym od sezonu 2017/2018, a także hasłem akcji, piłka z podpisami drużyny, okolicznościowa koszulka meczowa oraz mniej standardowe atrakcje. Kibice mogą się zdecydować m.in. na udział w treningu żółto-czarnych, obecność siatkarza podczas np. urodzin, czy wieczoru panieńskiego, a także kolację z trenerem Andreą Anastasim, bądź 24-godzinny kontrakt z Treflem Gdańsk! Najniższa kwota wsparcia to 5 zł i gwarantuje ona certyfikat udziału w projekcie, natomiast wybierając „nagrodę” już za chociażby 15 zł, można zagwarantować sobie obecność imienia i nazwiska na koszulce meczowej „gdańskich lwów”. Specjalne pakiety zostały stworzone także z myślą o firmach, które w tych trudnych chwilach mogą okazać jeszcze większe wsparcie dla Trefla Gdańsk, który jest jednym ze sportowych symboli Trójmiasta!

Start akcji w sobotę, 16 września, o godz. 10, koniec 4 października o godz. 23, zachęcamy do dołączenia!  

Słowniczek:

Crowdfunding (finansowanie społecznościowe) - forma finansowania różnego rodzaju projektów przez społeczności, które są wokół tych projektów zorganizowane. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez osoby zainteresowane projektem. Otrzymują one w zamian za swój udział tzw. nagrodę. Wartość nagrody jest adekwatna do wysokości dokonanej wpłaty.

Crowdfunding klubów sportowych – forma finansowania projektów klubów sportowych razem z kibicami. Celem projektu może być np. transfer zawodnika, infrastruktura stadionowa (np. modernizacja szatni, powstanie klubowego muzeum, sklepu czy kibicowskiego pubu), szkolenie młodzieży, działalność charytatywna i społeczna, oprawa meczowa czy wydarzenie (np. jubileusz klubowy). Kibice w zamian za swój udział otrzymują tzw. nagrody, które są związane z klubem i mają unikatowy charakter. Dzielą się one na dwie grupy: nagrody rzeczowe (np. koszulka z autografami drużyny, piłka z autografami drużyny, imię i nazwisko na pamiątkowej tablicy) oraz wydarzenia (np. udział w treningu, kolacja z zawodnikiem).

Fans4Club.com - pierwsza na świecie platforma zajmująca się finansowaniem społecznościowym klubów sportowych. 

Crowdfunding a zbiórka publiczna - zbiórka publiczna polega na zbieraniu ofiar/cegiełek na określony cel.  Crowdfunding nie jest zbiórką publiczną, gdyż w przypadku akcji crowdfundingowej każdy jej uczestnik dostaje za swój udział tzw. nagrodę.

 

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda